APEL

TREZITI-VA ROMANI !!!!!!!!!!!

In tara chiorului si a oligofrenilor .........

Roman prost,votez Basescu !

luni, 9 august 2010

Un duel imposibil

Un duel imposibil

In ultimul timp am auzit de nenumarate ori urmatoarea intrebare: de ce la noi oamenii cumsecade nu intra in politica ? Evident, am auzit la fel de multe raspunsuri la aceasta intrebare. Chiar si eu am fost nevoit sa formulez asemenea raspunsuri. Insa, toate aceste raspunsuri s-au dovedit in mare masura nesatisfacatoare. Drept urmare, interogatia mentionata a devenit o obsesie in Romania. Care sunt , deci, motivele care determina o asemenea conduita ? Poate precaritatea spiritului civic? Poate lasitatea ? Poate incompetenta? Nu o singura data am auzit aceste grave incriminari! Recent am inceput sa recitesc binecunoscutul ” Jurnal de scriitor ” al lui Feodor Mihailovici Dostoievski. Si dintr-o data, recitind o fabula din capodopera lui Feodor Mihailovici, am inteles de ce cei mai buni compatrioti ai nostrii detesta politica. Iata si fabula:
”Odata, un porc s-a certat cu un leu si l-a provocat la duel.Intorcindu-se acasa, si-a dat seama in ce s-a bagat si i s-a facut frica. S-a adunat toata turma , s-au gindit cu totii si au hotarit astfel:
- Vezi tu, porcule,aproape de noi e o groapa; du-te, tavaleste-te bine in ea si fa-ti aparitia la locul stabilit. Si ai sa vezi ce se intimpla.
Porcul a facut intocmai. Leul a venit, a adulmecat, s-a strimbat si si-a vazut de drum. Mult timp dupa aceea porcul s-a tot laudat ca leului i s-a facut frica si a dat bir cu fugitii de pe cimpul de bataie” ( Feodor Mihailovici Dostoievski, Jurnal de scriitor, Editura Polirom, 2008, p 36).
Si mai departe , comentariul lui Feodor Mihailovici:
”Aceasta-i fabula. Desigur, la noi nu exista lei - clima nu-i potrivita si fiara-i prea maiestuoasa. Dar puneti in locul leului un om cumsecade, cum fiecare ar trebui sa fie, si morala va fi aceeasi” ( Ibidem).
Intr-adevar, cel care ne-a daruit capodopera absoluta a literaturii universale ( romanul Demonii) avea perfecta dreptate: peste tot unde politica este o groapa urit mirositoare oamenii cumsecade isi vor vedea de drum. Ce altceva ar putea face ?

Timisoara, 18 mai 2010.

Conf.dr. Nicolae Țăran, Universitatea de Vest Timisoara, Facultatea de Economie si de Administrare a Afacerilor, Catedra de Management.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Zic si eu ceva :